vezi mai mult

The Sustainable Consumer
  
 
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței s-a autosesizat pe cazul ghirlandelor luminoase periculoase din sursele mass-media
  
 
Cadourile pot fi înlocuite? Da, cu unele excepții
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Comunicat de presă privind subiectul "Controlul metrologic la prestarea serviciilor de deservire şi reparaţie a automobilelor (asigurarea metrologică)"

Comunicat de presă privind subiectul "Controlul metrologic la prestarea serviciilor de deservire şi reparaţie a automobilelor (asigurarea metrologică)"  

08.07.2010
Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media  1648 Accesări  

Ţinînd cont de domeniul vast şi complex a serviciilor de deservire şi reparaţie a automobilelor, Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor, în perioada trimestrului II a anului 2010 a supus controlului, inclusiv verificării metrologice, 16 agenţi economici. În acest sens au fost înregistrate 8 petiţii prin care s-a reclamat un şir de încălcări admise de către agenţii economici, majoritatea cărora  s-au adeverit pe parcursul controalelor.

În cadrul controalelor respective au fost verificate 103 mijloace de măsurare utilizate de agenţii economici, dintre care s-a stabilit că 46 mijloace de măsurare se utilizau neverificate metrologic, astfel încît neconformităţi fiind depistate la 14 (87,5%) agenţi economici.

Astfel, s-au stabilit următoarele neconformităţi:

  • utilizarea mijloacelor de măsurare nelegale, neverificate metrologic, defectate;
  • asigurarea metrologică nesatisfăcătoare;
  • lipsa documentelor normative la prestarea serviciilor;
  • lipsa autorizaţiei de funcţionare;
  • neafişarea la vedere a informaţiei pentru consumatori despre serviciile oferite.

Pentru încălcările depistate, inspectorii de stat au aplicat 14 prescripţii de înlăturare a neconformităţilor, 11 prescripţii de interzicere a utilizării mijloacelor de măsurare neverificate, inclusiv au constatat 29 procese-verbale cu privire la contravenţie.

Recomandări pentru consumatori care apelează la deservirea şi reparaţiea automobilelor:

  • să se adrese doar prestatorilor de servicii ce deţin autorizaţia respectivă pentru activitate, inclusiv certificatul de conformitate pentru serviciile de reparaţie ce le acordă, care trebuie să fie afişate la vedere pentru consumatori.
  • la predarea automobilului să solicite un act de predare-primire în care se fie indicat expres:
    • marca, numărul de înmatriculare şi starea autovehiculului care este transmis;
    • precizarea lucrărilor ce urmează a fi petrecute;
    • stabilirea preţului pentru întregul serviciu;
    • indicarea obligatoriu a date de finisare a serviciilor;
    • precizarea din materialul cui va avea loc efectuarea schimbului de piese.
  • să verifice întîi daca lista tarifelor este completă, detaliată, cu precizarea tarifului şi a tuturor operaţiunilor ce caracterizează serviciul ce urmează a fi prestat.
  • să se asigure dacă piesele de schimb sunt în stare nouă şi să solicite certificatul de garanţie, inclusiv certificatul/declaraţie de conformitate la acestea.

Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media (tel.74-14-64)

 

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Comunicat de presă privind subiectul "Controlul metrologic la prestarea serviciilor de deservire şi reparaţie a automobilelor (asigurarea metrologică)"
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 3560225 |  ieri: 1164 |  azi: 639 |  online: 15   actualizat la: 03.11.2020
Creat de Brand.md