În scopul supravegherii calităţii produselor plasate pe piaţă, în perioada 26.06.2010 - 25.07.2010, de către Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor (IPSSPMPC) au fost efectuate 246 controale de stat la 238 agenţi economici, în cadrul cărora au fost controlate produse alimentare, industriale, petroliere şi servicii prestate.
Dat fiind faptul, că în perioada actuală este în toi efectuarea lucrărilor de construcţie şi reconstrucţii de către consumatori, IPSSPMPC a efectuat 12 controale de stat la etapa confecţionării şi comercializării articolelor din polimeri (ţăvi, ferestre şi uşi din PVC), în cadrul cărora au fost depistate următoarele neconformităţi:
- lipsa certificatului de conformitate, agrementului tehnic;
- utilizarea mijloacelor de măsurare neverificate;
- nerespectarea cerinţelor privind încercările periodice de control;
- lipsa autorizaţiilor de funcţionare/licenţelor de activitate;
- neafişarea la vedere a informaţiei pentru consumatori;
- lipsa Registrului de reclamaţii la întreprindere;
- nesoluţionarea plîngerilor în termen prevăzut de legislaţie.
Pentru încălcările depistate în cadrul controalelor menţionate, în privinţa agenţilor economici şi a persoanelor fizice responsabile au fost întocmite procese-verbale cu privire la contravenţie administrativă, au fost eliberate prescripţii de interzicere a loturilor, prescripţii de înlăturare e neconformităţilor, au fost sesizate organele competente în domeniu.
Sfaturi pentru consumatorii,
care intenţionează să achiziţioneze unele servicii
- Înregistrarea comenzii de prestare a unui serviciu, cum ar fi: confecţionarea ferestrelor, uşilor, articolelor de mobilier etc. trebuie să fie efectuată în baza unui contract, încheiat între prestator şi consumator.
- Înainte de a semna contractul de prestare a unui oarecare serviciu, verificaţi atent, dacă în contract sunt incluse clauze clare cu indicarea corectă a următoarei informaţii:
- tipul materiei prime utilizate;
- modelul confecţiei stabilit bilateral;
- dimensiunile produsului, stabilite în comun cu reprezentantul firmei, competent în domeniul respectiv;
- termenul limită de executare a serviciului respectiv;
- termenul de garanţie la produsul/serviciul oferit;
- costul serviciului prestat.
- La solicitarea serviciului de reparaţie a aparatelor de uz casnic, electronice etc. insistaţi la o constatare prealabilă de către prestator a deficienţelor produsului prezentat, cu indicarea lor într-un document, ce urmează să vă fie înmînat, inclusiv starea iniţială şi caracteristicile produsului primit pentru reparaţie, indicarea termenului limită de efectuare a lucrărilor şi costul serviciului prestat.
- În momentul achitării arvunei sau a serviciului prestat totalmente, prestatorul este obligat să înmîneze bon de casă sau un alt document, care confirmă faptul prestării serviciului.
În caz, că aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, sesizaţi Inspectoratul (mun.Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).
Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media